Genetik Kod


Genetik kod tüm canlılarda aynıdır, evrenseldir. Yani bir aminoasit tüm canlılarda aynı kodon tarafından oluşturulur.  Toplamda 4 baz vardır. Adenin, guanin , sitozin, timin(urasil). Bunlardan herhangi üçü birleşince kodon oluşur, kodonlar da aminoasidi oluşturur. Şu şekilde anlaşılabilir bilgisayar yazılımları  1 ve  0 olmak üzere 2 adet sayıdan, sembolden üretilir. 1 ve 0 ın değişik uzunluktaki kombinasyonları kocaman Gb ye varan komplex yazılım programları oluşturur. Canıların numarası ,sembolü  ise yukardaki 4 bazdır. Yazılımların da işletim sistemi denen bir tabanı vardır. Örneğin bilgisayarı başlat demek windowsta 1001001000101101010001 demek ise windows kullananan tüm bilgisayarlar ve elektronik cihazlarda aynıdır . Linux işletim sisteminde bilgisayarı başlat 1101000101010101001 ‘a kaşılık geliyorsa linux kullanan tüm cihazlarda aynıdır. Bunun sebebi nedir? Sebebi anlaşarak bir araya gelmiş insanların bilinçli olarak 1-0 lı sistemi kullanarak milyonlarca satırı yazıp önemli, işlevsel programlar hazırlamayı mümkün kılmak istemesidir.. Amma velakin zeki , mükemmel  bir bilgisayar/yazılım mühendisi kalkıp başka bir çok zeki yetenekli bilgisayar mühendisine dese ki efendim bu windows ya da linux  varya kendi kendine olmuş. Kimse onu yazmamış , kitabına ekmeğine, ateistliğine, müslümanlığına , gavurluğuna , dinine imanına  yemin etse bilimsel delilin kralını bulsa gene de başka herhangi  bir bilgisayar mühendisini buna  inandıramaz. Ama bak bu kadar uğraştım ettim sırf anlaşılsın diye , şimdi desem ki canılar kendi kendine oluşmuş bunların işletim sisteminin kodları gibi olan DNA ları kendi kendine,  olmuş desem inanır mısın?  İnanır da ateistim dersen malsın , dingosun. Arkadaş ateistlik nedir ya. tamam hadi işletim siteminin kendi kendine olduğunu bilgisayarın b sinden anlamayan köylüye masal olarak anlatsan inanır da,  sen nesin arkadaş gıdım biyolojiden, teknolojiden anlamıyormusun ki ateist oluyorsun mal demezler mi, sadakatli ahmak ateist demezler mi bu devirde ?

About staj5
adamın biri

Leave a Reply

