Fiyoloji, anatomi vs gerçek tefekkür vesileleri… bak sana altın sır herkesin gördüğü am fark etmediği nokta


Gelen hastaların geliş şikayetleri, yaralanmaları, yaralanmaya vücudun tepkileri bana ilginç şeyler düşündürüyor. basit düşünmemek gerektiğini hatırlatıyor.

Örneğin burun akıntısı, hele mukus . İçindeki  antibakteriyel salgılar yanında kıvamı çok ilginç. Çoğumuz burnumuzu çaktırmadan karıştırırız🙂 ama sonrasında sümükten parmağı kurtarmak zordur yapış yapış , kaygan bir madde.  Biz parmağımızı zor kuratrırız ama birde onun içinde olsak perişan oluruz.Bu pis sümük solunum yolundaki mikroskopik hayvanlar, bakteri ve parazitler içindir aslında.Sümük bu hayvancıkları içine atıp titrek tüylerle dışarı atar. Çok akıllı bir tasarım.

((((Yani binlerce yıldır burnu akan insalığın bakteri virusten haberi olmamıştır🙂 Ama bakteri, virusu gören; insanı  bundan kurtarmak isteyen biri olsa gerek ki bu maddeyi burunda bulundurmaktadır.Antiparantez burda dini anlamak için bir ipucuda var. Ya madem Allah insanı mikroptan korumak için bunu yapıyor mikrobu yapmasın madem .(şeytanı niye yarattı gibi). Yoksa mikrobu biri,  insanı başka birimi yarattı? Yoksa tabiat yapıyorda ondan mı?  tabiatın yapması daha mantıklı çünkü iki zıt sitemin yapılması tam tutarlı bir durum olmadığından tabiat gibi şuursuz bir sistemin yapmış olması akla daha mı uygun? şuurlu birisi, insana bu kadar yakın birisi böyle zıt şeyler yapar mı? Yok aslında öyle değil o mikrobun varolmasıı lazım şu an senin yaşaman gerekiyor ve zamanın gelmediğinden senin ondan korunman lazım. İlerde seni o öldürecek yani onun işi o . Ölüm zamanın geldiğinde senin mukusun, savunma sistemin zayıflayacak o zaman o senin içine girip seni öldürecek(tabi illa katil olacak diye bişey yok başka işi gücü de vardır :)). yani gördüğün gibi biraz detaylı düşününce  mikrobun varlığı ve senin savunma sisteminin varlığı bir çelişki değil zaman kavramı ile birlikte düşündüğün zaman mantıklı ))))

Kırıklar; hasta ağrı içinde gelir. Bu hastaya yapılması gereken operasyon ise  operasyona alana kadar;  operasyon gerekli değil ise en azından atel ya da alçı yapılır. Amaç burda kırık kemik uçlarının hareketini önleyip damarı , siniri kesmesini engellemektir.. Gelen hastalar şiddetli ağrı çeker . Bunun onun için şiddetli bir ıstırap olduğunu sanır. Ama aslında amaç ıztırap değildir. Herkesin anlayacağı dilden; mental retarde bile olsa hatta hayvan olsa onun anlayacağı dilden hareket ettirmemesi gerektiğini anlatmaktır. Bu ağrı aslında hekimin yaptığı ateli hastaya yaptırmış olur. Şiddetli ağrı ile hasta hareket etmez,  hastanın kasları kasılır atel görevi görür.

(((Bu da yaratanın sebebini bilmediğimiz ıztıraplarla bizi yönlendirdiği, mesaj verdiğine delildir. Burdan şunu da anlamak lazım ben hata yaptığım için bu acıyı çektim hayır her zaman cezalandırma değil. Kimi zaman tedavi, kimi zaman eğitim, kimi zaman sakındırma ve cezalandırma, kimi aman araştırma yaptırma amacıyla olabilir. Başa gelen olayın benzer neticelerle sonuçlanmasından olayın amacı çıkarılabilir.(Muhakkak ki biz sizi korkuyla, açlıkla ve mallardan, canlardan ve ürünlerden eksiltme ile imtihan edeceğiz. O sabredenleri müjdele! Onlar ki, başlarına bir musibet geldiği zaman: “Biz Allah’a aidiz ve sonunda O’na döneceğiz.” derler. (Bakara 155-156) İmtihan ile hastanın rutin adetleri, davranışları taassubu, körü körüne  adetlere bağlılığı, tembelliğinin gardı(guard) düşer sikelenir farklı düşünmeye farklı kararlar almaya başlar.  İyi huyluysa iyi tarafa kötü huyluysa kötü tarafa  ufku açılır, ilerler.))))

Yere düşerken ellerimizi arkaya yere koyacak şekilde düşeriz ama hızlı düşersek konrol kaybolur ön kol yere çarpar. Düşme pozisyonu çoğunlukla aynıdır . Ulnar kemik yere doğru dönüktür ve ilk orası çarpar. Gelen hastalarda tam kat kesi kemik doku ekspoze olan bir kaç vaka gördüm çok fena tendon kemik, sinir yaralanması olur diye tahmin ettim ama öyle olmadı. Sonradan düşündümki tasarım özel yapılmış .   Kemikler üzerinde kas ve tendonların yerleşimi, organların konumu çok ilginç. Kemik belli orana kadar vücuda gelen darbeyi önlüyor. Hatta sağlamlığı sayesinde değil kırılması sayesinde şiddetli olan darbelerde organ yaralanmalarını önlüyor. Vücuda isabet eden kuvvet kemiği kırıp kayboluyor .

Belimiz öne doğru eğridir ve kaburga karında yoktur neden acaba. Çünkü göğüs kafesi karında da devam etseydi öne eğilirken engel olurdu ve eğilemezdik, oturamazdık.  Peki neden belde kaburga yokda  lomber lordoz dediğimiz öne eğrilik mevcut. Buna askı fenomeni diyelim. Karın organları arka karın duvarına mezenter dediğimiz askı ile bağlı. Bağırsaklar yaklaşık 20 metre. Lomber lordoz denen öne kavis, karın organlarının ağırlığını en alttakine değil de bölerek askı diyebileceğimiz mezentere aktarıyor. Şöyle düşünün benim tek bir askım var ve bunun üzerine tüm eşyalarımı asıyorum en alttaki ençok ağırlık altında kalacak. Ama aşağı doğru kavisli bir yapı oluşturursam ve askının altına doğru birkaç askı daha ekleyip yeniden assam, asılanların proksimali yani yukardaki kısmı kavisin üst bölümüne , alttaki kısmı ise kavsin alt tarafına oturup ağırlığın tek bir noktada toplanması önlemiş olur. Bu kavis hem yere yatay hemde dik dururken ağırlığın dağıtılmasında faydalı olacaktır. Neticede beslemekle görevi damarlar , idrar yolları baskı altında kalmaktan bir oranda kurtulmuş olur. Tabi bu sistemin özellikle damarlar üzerinde faydası bariz. Bir zaman organların yumuşaklığına gıcık olurdum elle değince kaygan yumuşak cıvık bir his verirdi ama bu yumuşaklığın damarların ezilmesini ne kadar büyük oranda önlediğini gördüm. Çünkü organlar sert olsa damara temas ettiği yerde ağırlık noktasına uzaklığına göre kendi ağırlığına yakın bir ağırlıkla hatta üzerineki 2. ,  3. organın ağırlığıyla damara baskı yapıp içinden kan geçişini engelleyecek . (Bu yüzden olsa gerek toplar damarlar daha yüzeyelden seyrederek  üzerine binecek organların baskısından kurtulmuş oluyor. ) Bunun yerine damarın üzerindeki organ kendi içine doğru çöküp kalan ağırlığı damar yerine , diğer taraflara yaymış olacak. Ayrıca uzun damarlar yere dik seyrederek organların ağırlığından kurtulmuş oluyor.

About staj5
adamın biri

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s

%d bloggers like this: